zondag 14 augustus 2016

quilt-op-het-gras

De AWS is inmiddels zo groot gegroeid dat een foto binnen maken echt niet meer kan! 2 m bij 2.45 is ze nu, en nog enkele blokjes mag ik maken. Het loopt op z'n eindje! Op vakantie is het gelukt om de vijf blokken te maken en twee punten. Daardoor beginnen de contouren zich nu echt af te tekenen. En ook de kleuren van deze quilt. Enkele gekke fellere blokken maar ook veel middenkleuren. Ik vind het wel geslaagde combinaties.

Waar waren we afgelopen weken? Nou, niet zo heel ver van huis, op anderhalf uur in de auto in Zeeland. Zalig! De regen waait er vaak over waardoor we twee regendagen hadden en verder poepie bruin werden. We zijn heerlijk uitgerust, de komende week gaan we aan de slag om oude huis verkoop-klaar te maken.  Geen grote klus maar wel even nadenken over wat zaken.

En zeg je Zeeland, dan wil je als quiltster natuurlijk erg graag langs bij Marcha van de quiltster. Wat is het daar toch ook altijd smullen van al die heerlijke stofjes, inspiratie, gezellige praatjes met Marcha, mama van Marcha en andere klanten. Het was er reuze druk! Ben er twee keer geweest, de eerste keer ging dochterlief mee die als een blok viel voor de huisjesquilt van Jeanneke. Ja, ook bij haar is het verhuisvirus al aanwezig! "Mama, kijk nou, wat een mooie huisjes! Kan je die niet maken?" Er blijkt inmiddels een stempel van te koop te zijn, en langzaam begon het plan in mijn hoofd te vormen...


Want als je een jaar moet wachten op je nieuwe huis, dan is het best leuk om de tijd te korten met huisjes. Dus ga ik ons nieuwe huis maken als middenblok, en daaromheen kleine huisjes net zo lang tot we in het nieuwe huis gaan wonen. Het hoeft niet een huisje per dag te zijn. Minder vind ik ook echt prima. Maar het is wel een heel leuk plan en het wordt een bijzondere quilt met een herinnering. Een Nieuw-Huisjesquilt.

En wat is een bezoekje (oh nee, TWEE bezoekjes) aan een quiltwinkel zonder stofjes? De roze en grijze stoffen zijn voor de Nieuw-Huisjesquilt gekocht.


Het is maar goed dat de AWS dus bijna af is!

Liefs Nathalie

10 opmerkingen:

  1. Amazing blocks. Good progress on making them. I know some of them cannot be easy to make.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Je AWS wordt steeds mooier naarmate ze groter wordt, en bij deze afmeting dus super-super-mooi!
    Fantastisch gekozen stoffencombinatie! En wat leuk, he, het winkeltje van Marcha? Dit is voor mij momenteel de dichtst-bijzijnde quiltwinkel, en wat bof ik daarmee. Je hebt prachtige lapjes gescoord voor je leuke, nieuwe project.
    Groetjes van Ageeth.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Mooi wordt de AWS juist die pittige kleuren erin maken hem spannend. Fijn dat je een goede vakantie had en zo geniet van de nieuwe quiltplannen.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Erg leuk, Nathalie! Wat ik bovendien erg leuk vind, is dat ik zelf ook aan het afronden ben met deze supermooie quilt. Ik ben nu bezig met blok 25, moet nog 1 driehoek en alle vier de hoekpunten nog. Lekker doorquilten! Succes!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Heel mooi! Ik ben bezig met de driehoeken!
    Nog veel plezier

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Maar één woord voor de AWS, PRACHTIG!!!
    Zo'n bezoekje aan een quiltwinkel is toch de kers op de taart tijdens een heerlijke vakantie. Al de voorbereide quiltblokken klaar, nieuwe lapjes gescoord, een nieuw quiltplan en goed uitgerust. Helemaal tevreden terug naar huis dus. Klaar om aan de allergrootste uitdaging te beginnen!
    Groetjes, Liliane

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Wat zitten er toch prachtige blokken in je AWS ! Ik heb ook even je andere blogjes gelezen en zag ook wat andere foto's van de blokken. Heel mooi !

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Kwam toevallig op je blog omdat ik de foto van de AWS zag langskomen.
    Wat wordt ie mooi! Prachtige kleuren heb je gebruikt.
    Heb hem ook gemaakt en hij hangt al enige tijd in de slaapkamer. Dagelijks genieten dus.
    Veel succes met afmaken, de quilt is het waard!

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Heel erg mooi! En spannend om je huisjes-quilt zien groeien!
    Succes met alles!

    BeantwoordenVerwijderen